طبق گزارش یک شهروند به سهندیمیز، متوجه اتصال برق و بروز مشکل در پارک فاز دو نزدیک شهرداری شدیم که چراغ های پارک چشمک میزد و احتمال بروز حادثه وجود داشت.
اینبار بر خلاف رویه معمول که گزارش های اینچنینی مستقیم به خود مسئولین ادارات انتقال داده میشد، به دلیل فوریت موضوع، اول با شماره فوریتهای اداره برق (شماره ۱۲۱) تماس گرفتیم که پاسخ دادند مشکل مربوط به شهرداری است. حوالی ساعت ۱۸ امروز بود که با شماره ی ثابت واحد خدمات شهری تماس گرفتیم و با دادن آدرس محل، کارمند مربوطه را متوجه اهمیت موضوع کردیم تا سعی کنند با فوریت به این مسئله رسیدگی کنند. هم احتمال برق گرفتگی شهروندان وجود داشت و هم اینکه هر لحظه ممکن بود که چراغها یکی پس از دیگری بسوزند و خاموش شوند!
مامور مربوطه با لحن آرامی پاسخ داد: “بلی فهمیدم. به همکاران ارجاع میدم تا رسیدگی شه.”
اما حدود ساعت ۲۰، شهروند دوباره گزارش داد که مشکل هنوز پابرجاست و چندین چراغ دیگر هم سوخته اند و حتی پروژکتور از کار افتاده!
دوباره با واحد خدمات شهرداری تماس گرفتیم که کارمند دیگری پاسخ داد و دوباره توضیح دادیم…
پاسخ این بود که: “متاسفانه مسئول برق در اداره نیستند. و بعد از گزارش شما تماس گرفتیم ولی جایی بودند که امکان حضور نداشتند.”
توضیحات بیشتری دادیم که امکان داره این اتصال منجر به بروز حادثه ای چون برق گرفتگی یک شهروند بشه و. چندین چراغ دیگر هم سوخته و پروژکتور از کار افتاده که پاسخ دادند: “ان شاءالله که مشکلی پیش نمیاد. نگران نباشید. امشب هم نشد فردا صبح همکاران مراجعه میکنند و مشکل رو رفع میکنند”!
تماس پایان یافت و ما متعجب از این همه خونسردی و بی تفاوتی نسبت به اموالی که ریال به ریال آن از جیب شهروندان سهند خریداری شده و اینگونه توسط برخی کارمندان نگهداری میشود. نگرانی اصلی اینجاست که اگر با ضرب المثل “مُشت نمونه خروار است” با این موضوع امروز مواجه شویم، بنظر شما چندین و چند مورد موارد مشابه اینچنینی توسط شهروندان به ادارات مربوطه ارجاع شده و در نهایت با اهمال کاری و تعلل یک عده کارمند، چند شهروند دیگر با مشکل مواجه شده و چه هزینه هایی که برای جبران ضرر و زیان ها پرداخت شده است؟!
مورد بعدی، توجه شهرداری سهند به کارکرد سامانه ۱۳۷ باشد که مهر سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد ولی اکنون مشخص نیست که این سامانه در چه وضعیتی میباشد. سامانه ای که در تمام شهرهای ایران برای گزارش فوریت های خدمات شهری و پُلی بین شهرداری و مردم مورد استفاده قرار میگیرد. اما در سهند تنها یک شماره ثابت (۳۳۴۳۷۳۸۸) در اختیار شهروندان قرار گرفته که میزان ساعات پاسخگویی اپراتور و پیگیری گزارش های ثبت شده در آن مشخص نیست.