کد خبر:3098
پ
فاقد تصویر شاخص

افتتاح مجتمع امداد و نجات آزادراه تبریز-سهند در هفته دولت

به گزارش سهندیمیز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جلسه بررسی آخرین وضعیت این مجتمع به ریاست بابک رضی‌ منش و با حضور مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره‌ برداری آزادراه تبریز-سهند، مدیران عامل شرکت‌ های برق و گاز استان و نمایندگان دستگاه‌ های امدادی، اورژانس، هلال احمر و آتش‌ نشانی […]

به گزارش سهندیمیز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جلسه بررسی آخرین وضعیت این مجتمع به ریاست بابک رضی‌ منش و با حضور مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره‌ برداری آزادراه تبریز-سهند، مدیران عامل شرکت‌ های برق و گاز استان و نمایندگان دستگاه‌ های امدادی، اورژانس، هلال احمر و آتش‌ نشانی برگزار شد.

رضی‌منش در این نشست با اشاره به ویژگی‌ های این پروژه اظهار کرد: مجتمع امداد و نجات بین‌ شهری آزادراه تبریز-سهند یکی از مجموعه‌ های کم‌ نظیر کشور است که تمامی خدمات مرتبط با ایمنی و امدادرسانی جاده‌ای و دستگاه‌ های ذی‌ ربط در آن مستقر خواهند شد تا زمان واکنش به حوادث کاهش یافته و هماهنگی میان دستگاه ‌های امدادی افزایش یابد. وی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در حاشیه آزادراه تبریز-سهند و با سرمایه‌ گذاری بیش از ۲۵ میلیارد تومان توسط شرکت احداث، نگهداری و بهره‌ برداری آزادراه تبریز-سهند در حال تکمیل است. مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان پلیس‌ راه به پایان رسیده است، گفت: پایگاه‌ های هلال احمر، راهداری و اورژانس نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این مجموعه در هفته دولت به بهره ‌برداری خواهد رسید. وی با تأکید بر اهمیت موقعیت راهبردی این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی آزادراه تبریز-سهند به اتوبان شهید کسایی و قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، بهره ‌برداری از این مجتمع نقش مؤثری در مدیریت بحران، کاهش زمان امداد رسانی و کنترل سوانح جاده‌ای در این محدوده خواهد داشت. رضی‌ منش همچنین محور تبریز-سهند را یکی از پرترددترین مسیرهای ارتباطی استان و مسیر دسترسی به محور گردشگری کندوان دانست و گفت: در راستای ارتقای ایمنی این محور، دوربین ‌های کنترل سرعت تا شهریورماه سال جاری نصب خواهند شد. وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌ برداری از مجتمع امداد جاده‌ای، راه‌ اندازی سامانه‌ های پایش تصویری، نصب دوربین‌ های نظارتی و تکمیل تابلوهای ترافیکی، سطح ایمنی و کیفیت خدمات‌ رسانی در این محور مهم به شکل محسوسی افزایش یابد. رضی منش با تاکید بر استقرار سایر خدمات مرتبط با ایمنی و امدادی در سایت مذکور بر ضرورت طراحی و احداث ساختمان آتش نشانی و همچنین «پد هلیکوپتر» در این مجموعه تاکید کرد. مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل ‌و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به تأکید مدیریت ارشد استان بر تسریع در بهره‌ برداری از این پروژه، از دستگاه‌ های خدمات ‌رسان و شهرداری منطقه ۷ تبریز خواست با تکمیل هرچه سریع‌ تر زیرساخت ‌های مورد نیاز، زمینه افتتاح و آغاز فعالیت مجتمع را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن فراهم کنند

سایت خبری سهندیمیز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری